רשות המסים מזכירה חבות תשלום במס יסף

רשות המסים מזכירה כי חובת תשלום מס יסף חלה גם על הכנסות חד פעמיות, ובהן הכנסות ממכירת מניות, ממימוש אופציות לעובדים ומזכיות בהגרלות, בהימורים, בפעילויות נושאות פרסים ועוד. כאשר סך ההכנסה החייבת בשנת המס עולה על התקרה הקבועה בחוק, חל מס יסף בשיעור של 3% על החלק שמעל התקרה. החל משנת 2025, על הכנסות חייבות ממקורות הוניים העולות על התקרה חל מס יסף בשיעור של 2% נוספים, על הסכום שמעל התקרה. ניכוי מס במקור אינו פוטר מחובת הדיווח ומתשלום מס היסף ככל שקיימת חבות בו.

 

זאת בעקבות מעצר ושחרור בתנאים מגבילים של רו"ח בחשד שלא כלל בדוח האישי של לקוח הכנסה של כ-60 מיליון ש"ח ממכירת מניות.

מהחקירה, שמנהל פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים, עולה החשד כי צדקיה, שייצג לקוח שהיה בעל מניות מהותי בחברה המתמחה בטכנולוגיות חדשניות, לא כלל בדוח האישי שלו את ההכנסה ממכירת מניותיו לחברה אמריקאית. זאת, אף שליווה את העסקה מטעם הלקוח וטיפל בדוח השנתי שלו ובדיווחי רווח ההון בגין המכירה. על פי החשד, בעקבות אי הדיווח לא שולם מס יסף בהיקף של כ-1.8 מיליון ש"ח.

עיבוד ממוחשב שבוצע במטה המודיעין של חטיבת החקירות ברשות המסים העלה כי בשנים 2023-2024 קיבל הלקוח של החשוד תמורה מצטברת של כ-60 מיליון ש"ח ממכירת המניות. הכספים הועברו אליו באמצעות הנאמן שהחזיק במניות, אשר ניכה מס במקור בשיעור של 30% וציין במכתבו ללקוח כי מדובר במקדמת מס בלבד.

בנוסף למס שנוכה במקור, על ההכנסה החייבת העולה על התקרה הקבועה בפקודת מס הכנסה חל מס יסף בשיעור של 3%. על פי החשד, צדקיה לא כלל את ההכנסה ממכירת המניות בדוח האישי של הלקוח, ובכך הוביל לאי תשלום מס יסף בסכום של כ- 1.8 מיליון ש"ח. במסגרת החקירה נערכו חיפושים, נתפסו ראיות, נחקר החשוד ונגבו עדויות ממעורבים נוספים. החקירה בעיצומה.

מצאתם את התוכן שימושי ו/או מעניין. שתפו.