הודעה לנש"פים בדבר חובת הדיווח מכח סעיף 141א לפקודת מס הכנסה – תיקון חקיקה מיום 31.3.2026 לכבוד כלל ציבור נותני שירותים פיננסיים

רשות הממסים מודיעה – סעיף 141א(א) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה"), קובע חובת דיווח על מי שחייב ברישיון לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), תשע"ו-2016 (להלן: "חוק הפיקוח"), למס הכנסה, אחת לרבעון, על כל הפעולות המנויות בסעיף 141א(א). סעיף 141א(א) לפקודה תוקן, כך שעל כלל הנש"פים ישנה חובת הגשת דיווח ביחס לביצוע או לאי-ביצוע של "פעולה" החייבת בדיווח.

חייב ברישיון כאמור (להלן: "חלפן כספים") יגיש דיווח באופן מקוון לא יאוחר מעשירי לחודש העוקב שלאחר סיום הרבעון. בכל אחד מהחודשים: אפריל, יולי, אוקטובר וינואר, בעבור הרבעון הראשון, השני, השלישי והרביעי, בהתאמה.

על הנש"פ לדווח במועדים שפורטו בסעיף ג' לעיל, אם ביצע "פעולה" החייבת בדיווח או שלא ביצע "פעולה" החייבת בדיווח (להלן: "דוח אי-ביצוע פעולה").

"פעולה" חייבת בדיווח, כל אחת מאלה: המרת מטבע של מדינה אחת במטבע של מדינה אחרת. מכירה או פדיון של המחאות נוסעים בכל סוג של מטבע. קבלת נכסים פיננסיים במדינה אחת כנגד העמדת נכסים פיננסיים במדינה אחרת. החלפת מטבע. ניכיון שקים, שטרי חליפין ושטרי חוב. מסירת נכסים פיננסיים כנגד מטבע.

מועד תחילת הדיווח הינו החל ממועד הדיווח של הרבעון השלישי בשנת 2026, דהיינו יש לדווח ביום 10/10/2026 ולהבא בגין כל רבעון בהתאם למועדים המפורטים בסעיף ג' לעיל.

סעיף 195ב(ג) לפקודה קובע כי "היה למנהל יסוד סביר להניח כי חלפן כספים לא הגיש דוח אי ביצוע פעולה לפי סעיף 141א(א) לפקודה, רשאי הוא להטיל על המפר עיצום כספי כאמור בסעיף 195ב(א), סכום של  600 שקלים חדשים, נכון ליום 1.1.2026, בשל כל חודש מלא של פיגור בהגשת הדוח".

לפי סעיפים 195ה(ב) ו – 195ה(ג) לפקודה, סכום העיצום השנתי יתעדכן ב – 1 בינואר של כל שנה, לפי שיעור עליית המדד. הסכום המעודכן יפורסם ברשומות.

אי הגשת דיווח, החל מיום 10/10/2026 עשויה לגרור הטלת עיצום כספי על ידי המנהל כאמור לסעיף 195ב(ג) לפקודה.

למידע נוסף ניתן לפנות למייל הייעודי של יחידת הנש"פ.

מצאתם את התוכן שימושי ו/או מעניין. שתפו.