איך לבחור רואה חשבון?

איך לבחור רואה חשבון?
תאגידי ענק, חברות פרטיות, עסקים גדולים, בינוניים וקטנים, עוסקים מורשים או עוסקים פטורים, עמותות, ושכירים מסוימים זקוקים לשירותיו של רואה חשבון.
רואה חשבון הינו מי שזכאי לרישיון רואה חשבון לאחר שעבר בחינות מטעם מועצת רואי החשבון וכן סיים התמחות של שנתיים.
ככלל רואה חשבון הוא איש מקצוע מוסמך ומיומן, בעל הבנה וראייה חשבונאית כוללת.
לרוב ציבור רואי החשבון שונה בהשקפתו מהשקפתם של כלכלנים המסתמכים לרוב על מודלים כלכליים שנכונותם תלויה באופן מוחלט בהנחות שנלקחו לצורך אותו מודל, לשירותי רואה החשבון לרוב אין תחליף, מבחינה חוקית ואף לא מבחינה פרקטית.
פעולותיו המלצותיו והדרכתו של רואה חשבון שוות הרבה כסף, בתכנוני מס, בבקשות להחזרי מס ובשקט נפשי בהתנהלות תקינה מול הרשויות השונות. מהסיבות הללו הבחירה ברואה חשבון צריכה להיות מושכלת ונבונה.
הסמכה כרואה חשבון
רואה חשבון הוא אדם שסיים בהצלחה את בחינות מועצת רואי החשבון של משרד המשפטים. ישנם שני מסלולים אפשרים להשיג הסמכה זו, המסלול האקדמי- בתום לימודים לתואר ראיית חשבון ולאחר שנתיים התמחות, יש לעבור שתי בחינות הסמכה ובמסלול הלא אקדמי- ניתן לגשת ל-15 בחינות של מועצת רואי החשבון ולקבל את אותה ההסמכה. למרות שיש מי שמעריך פחות את בוגרי המסלול שאינו אקדמי, הניסיון והיכולות בעבודה הן אלו שקובעות בסופו של דבר ברוב המקרים.
משרד גדול או רואה חשבון במשרד קטן ?
ענף ראיית החשבון בארץ מתנהל במתח שבין משרדי עריכת החשבון הגדולים שלרוב הינם נציגויות של משרדי רואי חשבון בינלאומיים בעולם (big 4) לבין משרדי רואי החשבון הפרטיים והמשרדים הקטנים. כמו בתחומים אחרים, לשתי האופציות הללו יתרונות וחסרונות.
רואה חשבון פרטי יוכל לתת לכם יחס אישי וזמינות גבוהה יותר במקביל לייעוץ מקצועי ועיסקי התפור בהתאם לסוג ולגודל עסקך.
המשרדים הגדולים מייצגים את מיטב הגופים העיסקיים במשק ויכולים לתת ייעוץ עיסקי ומיסויי ברמה הבינלאומית. למשרד גדול יש את הכלים והמשאבים לטפל בכל בעיה ולתת מענה לכל עניין על הצד הטוב ביותר. משרד גדול שמנוהל נכון, גם יתן לכם כתובת אחת – רואה חשבון אחד שיטפל בכם, כך שיהיה לכם למי לפנות בשגרה ועל כל מקרה שלא יבוא.
המלצות
טרם בחירת רואה חשבון, רצוי מאוד לחפש המלצות איכותיות לגביו, כלומר לא להסתפק בהמלצות של חברים ולבקש המלצות מאנשי מקצוע: בנקאי, יועץ השקעות או איש פיננסים אחר. אל תהססו לבקש את רשימת הלקוחות של אותו רואה חשבון ולדבר עם חלק מהם ישירות– אין אדם או גוף עיסקי שידע להעיד טוב יותר על איכותו המקצועית והאישית של רואה החשבון מאשר לקוח שעשה איתו כברת דרך. רובם המוחלט של רואי החשבון יציבו את תעודת ההסמכה ממוסגרת על קיר משרדם, אם לא זיהיתם אחת כזאת – בקשו לראות אותה, ליתר ביטחון.
משרת אמון
שיחת ההכרות עם רואה החשבון, חשובה אף היא לקבלת ההחלטה. רואה החשבון מקבל גישה למסמכים ונתונים פיננסיים קריטיים עבורכם ומורשה לנהל התקשרויות עם רשויות המס מטעמכם. לכן, חשוב מאוד שתהיה לכם הרגשה טובה ותחושה שאתם מבינים אחד את השני בתום הפגישה, תחושה שתאפשר לכם להפקיד בידיו את ניהול הכספים בלב שלם.

מצאתם את התוכן שימושי ו/או מעניין. שתפו.